Reacties

Ouders Kinderen Scholen

Reacties scholen

~ Nogmaals bedankt voor de workshop! Het voldeed zeker aan de verwachtingen, fijn dat het zo praktisch was en je ideeën goed inzetbaar zijn binnen de groep.

~ Je hebt een leerzame en inspirerende studieochtend bij ons team op school gegeven. Het was een afwisselende en nuttige ochtend. De theorie was nuttig en de werkvormen in het team heel zinvol. Leuke werkvormen met mooi en nuttig materiaal. In het team zijn veel collega's enthousiast(er) aan de slag gegaan met Bloom, verrijken en compacten en met DHH.
De ochtend was heel goed voorbereid en je hebt heel veel kennis en ervaring. De inhoud was goed afgestemd op onze wensen. Dank je wel hiervoor! Ik hoop dat je nog veel leerkrachten kunt informeren en inspireren.

~ Het team vond de studiedag inspirerend. Het vooroordelenspel bracht aardig wat vooroordelen aan het licht. Goed om je daar bewust van te zijn. De uitleg van het DHH was vooral praktisch. Ik heb het DHH nu aangeschaft en een aantal leerkrachten hebben de quickscan voor hun hele groep ingevuld. Het was eenvoudig in te vullen. Enkele kinderen komen nu boven drijven en voor hen moet een vervolgstap komen.
De fixed en growmindset vonden teamleden interessant. Door de spelvorm werden mensen echt aan het denken gezet. Door een kind uit hun klas in hun gedachten te nemen kwamen ze tot verrassende inzichten.
Na de taxonomie van Bloom was het erg handig om meteen een les te gaan maken in tweetallen met gebruikmaking van de verschillende denkwijzen.  De lessen zijn ook daadwerkelijk uitgevoerd. Enkele leerkrachten proberen deze  denkwijzen ook in hun andere lessen te gebruiken om zo hun begaafde leerlingen nog beter te kunnen begeleiden.
Bij een analyse van de Cito-toetsen gaan we nu beter kijken naar onze sterke kinderen.  Hoe scoorden zij? Wat moet onze aanpak zijn?